måndag 5 april 2010

Yberglad & kycklinggul, påsken den är jättekul!

Har haft besök sedan Skärtorsdagen, har ätit & druckit så jag fått ont i magen. Jag har sett Stephan Lambiel i Globen snurra & då han fyllde 25 fick vi, 8000 besökare, för honom hurra! På Påskafton kom också "LG" på besök, då blev det ett jäkla stök. Vi firade alla "Miss M" på Lidingö, blev så på lyset att vi kunnat dö. Hade sedan nån främling brevid mig i natten, jag borde druckit litervis med vatten. Jag tog mig på Påskdagens morgon inte upp, kanske hade gått lättare om jag haft tupp? Tror inte det såhär i påskhelgen, den jäkeln skulle vart i färd med att göra hönor på smällen....Kommer inte ihåg någonting från lördagskvällen! Vaknade till liv igen vid 17 ungefär, men befann mig hela Påskdagen i en suddig svär. På kvällen när jag mådde bättre, efter intag av smärtstillande tabletter, gjorde jag & "Lilla M" en påskmiddag, vi stod i köket länge & jiddra. Höftade till med hur mycket mat vi skulle laga, för att det skulle oss räcka, i efterhand förstod vi att vi skulle kunnat göra alla i området mätta.
Ingen påskhare har jag fått se, men jag behöver alltså aldrig äta mer.
Gissar på att jag gått upp 20 kilo dessa dagar, skulle kunna dela med mig till många nya magar. Idag, på annandagen har "Fröken M" flugit hem & nu är jag alldeles ensam igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar