tisdag 6 april 2010

"Miss Ms" beklagliga bemärkelsedag!

Har i goda vänners sällskap ikväll befunnit mig på Vapiano, "Fresh & fast casual". Rätterna tillagas "A là minute", kocken lagar den rätt jag beställt mitt framför my eyes. Nämligen, "VERDURE FILETTO DI MANZO" som består av oxfilé, grillade grönsaker, champinjoner, cocktailtomater & rödvinssås. Hujeda mig så gott det var. Mina italienska smaklökar fick min tunga att rulla sig flerfaldiga lyckovarv. Jag funderade många gånger under denna afton på hur jag lättast möjligt skulle kidnappa mästerkocken & bringa honom home to me casa.

Anledningen till att vi alla sågs över denna gudomliga måltid var för att "Miss M" blev fyllda tjugiotre. Vi firade dock inte, vi beklagade. "Miss M" lider nämligen av förskräcklig åldersnojja. Vi har förstått att hon nu känner att hon intagit den där åldern...Häng(buksvins)åldern. Vill säga. Den ålder då man går förbi spegeln & snabbt ställer sig i försvarsposition & hinner tänka, vem fan har lyckats ta sig in i mitt hem? Innan man inser det faktum att det faktiskt är ens egen speglbild man tittar på. Den åldern då rumpan börjar hänga, den är bred, den är numer en världsdel, är inte & kommer aldrig mer att vara, en kroppsdel. Tuttarna fladdrar, grå hår & rynkor. Man avbryter ett aerobicpass för höften gått ur led. Man är 23, man har alltid vart & är fortsatt outbildad, hemlös & singel. Man ser framför sig...Totalt mörker! Nej!? Var det 23 eller 43? "Miss M", min vän! Ryck upp dig från den där åldernojjan deluxe. Jag vet förståss vad lösningen är. Kroppsstrumpan/bodyslimmern/stödbyxan. Kyskhetsbältet...Menar jag på! Kom ihåg! Har du en gång krängt ner din stackars kropp i denna strumpa. Kan du aldrig ta dig ur. Att göra det skulle vara höjden av falsk marknadsföring!

Ps.Jag är yngre än dig!
Moahahahaaaa....

1 kommentar:

  1. Muahahaha! Nu får "Miss M" mängdrabatt på ljusen till födelsedagstårtan!

    Så det finns vissa fördelar med att vara gammal som gatan!

    PS
    Jag är yngre än både Miss E och M.

    SvaraRadera