tisdag 20 april 2010

Halvmara!



Future perfect: Han ska jogga, hon ska jogga, ni ska jogga, du ska jogga, vi ska jogga, jag ska jogga.... & jag joggade, oj vad jag joggade.

Trött var jag på väg hem från jobbet men det kändes så där jädrans härligt i luften. Det var stilla det doftade vår & jag måste fått en riktig knäpp, för jag kände sug efter att få jogga en runda. Hur nu i hela helvete man nu kan känna ett SUG efter och få jogga, det är det bara gudarna som vet. Bisarrt!

Jag kom hem. Tog av mig min kavaj & sparka av mig båda skorna, & så spottade jag ut snuset & sa min sköna får jag lov? Nej..Det där sista varken gjorde jag eller sa jag. Men jag frågade den där läckra klättrardonnan som numer hyr in sig hos mig, sötC, om hon ville följa med. Det ville hon inte. Hon hade nog inte fått samma vårkänslor som mig & kände nog inte SUGET. Sällsamt!

Jag for i väg i väldigt fart, eller ja, min förståelse för hastighet är inte precis astronomisk, det gick nog i lagom fart.

Jag joggade ner till ... Ja, läs noga nu. "Hälsans stig". Hälsans stig joggade jag, runt sjön där jag bor. Det är vackert & populärt. lite FÖR populärt. Jag hade "dunka dunka" musik på högsta volym i mina hörlurar. Om jag försöker tänka på nått annat än hur nära döden jag är & slutar räkna antalet hurtbullar, friskusar & våghalsar som springer förbi mig i spåret, utan bara koncentrerar mig på att lyssna djupt på musiken som dånar i mina stackars öron. Då kan jag i allafall känna att jag nog skulle återuppstå från de döda, om jag dog på kuppen.

Jag gjorde mycket bra ifrån mig för att vara ute på joggrunda i Hälsans stig för första gången. Jag överlevde, & då sprang jag endå som satan vissa sträckor när jag blev jagad av alla diverse svenska vilda djur som finns, som gillar vattendrag.

Jag kom hem. Var dyngsvett, tomatröd i ansiktet & kände mig lite mer mörbultad än när jag lider som mest av PMS.

Men, jaggjordedetjaggjordedetjaggjordedetjaggjorde det.OBS. <-- Ordlig bissering.

Jag är mäkta förnöjd!

Han ska jogga, hon ska jogga, ni ska jogga, du ska jogga, vi ska, jag ska jogga...

Blod, svett & tårar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar