onsdag 21 april 2010

De osaligas straffort!

I N V E N T E R I N G

Smaka på det ordet!

Betyder att man gör en observationsundersökning i butik & lager genom att räkna var enda vara & registrera priser, stämmer av datakassornas rapporter etc.

Dagens arbete: Att I N V E N T E R A!

Fanders!

Ordna & fixa. Ska bara räkna alla trehundra miljoner pennor som vi säljer på ordna & fixa. Ehh..Okej..Hmm..Vart ska jag börja..(klia i det obefintliga skägget)Börja här. en två tre fyra fem...34 35 36 37...52 53 54. Läs av streckkoden på den sablarns handterminalen som är för stor för handen, så otymplig att jag flera gånger vart nära på slänga den hårt rakt in i väggen. Nej! Le, se glad ut. Vi har personal från Linköpning på plats i butiken för att över huvudet taget bli klara i tid. FRÅN LINKÖPING! Overkill... Okej. Streckkoden går inte att läsa in på den värdelösa, odugliga handterminalen. Måste leta upp varan på datorn. Leta leta leta...Mmm. Där! Yes! Streckkodsnummer...Så ja! Antal..Antal.. HALLÅ!??? NEEEJ! Jag har glömt. Hur många var det? Ja happ..Då var det bara att BÖRJA OM igen.

Smaka nu på ordet igen. I N V E N T E R I N G

Mmm, just det. Jag visste väl det! Du har stoppat godare saker i mun...Så att säga!

OCH VAD HÄNDE MED VÅREN? DET SNÖAR?! HALLÅ? Någon som hör mig? DET SNÖAR & jag gråter!

Imorgon ska jag på grillfest! Jag ska grilla om det så öser ner, blåser storm, är minusgrader, yr snö eller regnar Islandsaska, jag ska även dricka ett stort glas vin, eller två. & hör sen!

Det kliade som sjutton på min mage idag precis innan jag skulle springa till bussen. Jag kliade, när jag endå var där så pillade jag lite i naveln. Det skulle jag inte ha gjort... I den fanns oändligt med konstigheter. Redan då borde jag fattat hur denna dag skulle fortlöpa!

Nu ska jag sjölägga båten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar