måndag 26 april 2010

Premenstruellt Syndrom

Dagen stavas P M S

Jag är nedstämd och känslomässigt instabil. Irriterad, intolerant, orolig, grälsjuk och aggressiv. Lider av brutal smärta i ryggen, har ökat i vikt, har svullen mage, migrän & jag känner mig allmänt illamående. Jag har utslag på delar av kroppen, oförklarligt håravfall, ryckningar i ansiktet & i andra muskelgrupper, stickningar i näsa, tungspets & kinder, har styv nacke & hals, rörelseproblem, styvhet i käken, tandproblem, ständigt behov att harkla, mycket slem. Heshet, dubbelsyn, har starr, är överkänslig mot ljus, har nedsatt hörselförmåga & dessutom, förstoppning...

Va? Är det inte PMS? Vad är det då? Min nedgång, mitt sönderfall...?

Stackars stackars mig....

Herr D köpte ett Kinderägg. Så fint att jag måste gråta...(nu gråter jag)

Jag vill dock varna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar