tisdag 13 april 2010

Im drivning one of your cars!

Jag råkar vara alldeles utomordentligt skicklig när det gäller bilkörning.
Synd att jag kör så sällan...
Jag vet förståss precis hur jag ska köra för att minska bränsleförbrukningen & på så vis vara så miljövänlig som möjligt.
Vilken affekt! Det är magiskt att svischa fram på landsvägarna. Igår höll jag dock på att köra över ett rådjur & en neurotisk hare, men det är ju också märkligt högt gräs längs vägkanterna. Någons arbete borde vara att se till att det kapas?

Idag körde jag i stan, med så hög ljudvolym som går att få i dem skruttiga Hondahögtalarna. Jag sjöng ikapp med Dan Viktor, till en låt som jag skulle skunna skrivit själv...Vi sjöng, Viktor & jag..Tills våra stämband höll på att ge upp..


” - Tror du att du vill ha mig än, när morgonen är här igen,
och jag inte ens har råd att köpa smör?!
Trots brist på stora planer och vissnade tulpaner,
har du blitt allergisk av all skit i mina hörn?!
Tror du att du vill ha mig kvar när du har träffat min mor och far,
dem är bönder och bor i skogen långt från stan?!
Tror du att du vill ha mig än när morgonen är här igen?!
Vill du ha en sån som mig som mor(far)till dina barn?!

Vi satt där mittemot varann, på en måttligt tjusig restaurang
Och jag ångrade vad jag sagt, min idiot!
Du var det finaste jag någonsin sett, jag fumlade med en cigarrett,
och tappade hela ölen på min fot...
Men då såg du mig i ögonen och sa:” – vad tror du själv?
Tror du jag är vacker och perfekt varenda dag?
Tänk du mig om 40 år, tror du att jag är ljuvlig då,
När jag består av bedagade behag!?

Sen blev vi plötsligt stumma och såg ner på våra fat,
Och reste oss från bordet och sprang iväg från våran mat
Vi kastade oss i en taxi och åkte hem till dig,
Och lekte den där leken: lycklig kille – lycklig tjej!"

Lalalalaaa la la laalalaaa......

Jag kände mig cool. Ja, sen avbröts jag av en gammal (kär)ring,
som tvunget skulle gå över gatan precis när jag kom farandes..En sån där kärring som kör ut rullatorn så långt att man måste panikbromsa för att inte kvadda den..Jag gjorde det, panikbromsade, annars har jag hört att en rullator är 5 poäng, tar man både & så stiger poängen avservärt.


När jag bromsade in sådär häftigt hann jag se dem...Vid Handelsbanken..
Moppepojkarna, dem hånflinade åt mig.

För att vara cool i denna stad ska man..

1. Göra sina vrålåk i en Epatraktor & lyssna på Rockabilly
2. Glida i en Coupé Cabriole med backslick & lyssna på technodunk.
Eller, 3. Köra moppe & dricka lättöl utanför Film & Fabel.

Jag gör inget dera...Jag är ocool, a loser. Nobody.

Nåväl. À la bonne heure.

I will never belong to the gang of moppepojkar.

Imorgon lämnar jag Ronnywood.

*Gråter*

2 kommentarer:

  1. jag gråter med!!! :(

    SvaraRadera
  2. Tillsammans bildar vi en av de största sjöar :(
    I miss...

    SvaraRadera