torsdag 22 april 2010

Ringaktning!

Jag avskyr otacksamma kärringar! Hyser ett stort hat mot dem!

I dagarna delar vi ut en gratis roman i pocketform om man handlar för över 100 :- , & så kan man plocka på sig alldeles hur många vallmofröpåsar som helst i samband med vår pågående trädgårdskampanj.

Vi har inte tänkt snåla med varken pocketböcker eller frön. Det delas ut hej vilt om du så handlar för 15 :- eller köper trädgårdsböcker.

Dagens första kund. En surkärring.
Frågade efter Sofi Oksanens bok, jag frågade vilken av dem hon sökte. Hon har bara skrivit en sa hon bestämt. Jag sa så trevligt jag kunde att det hade hon alls inte. Tydligen visste hon de bättre än mig & talade om för mig hur dåligt jag skötte mitt jobb som inte hade koll på detta, tills jag gick fram till hyllan där bäckerna står och slängde upp en av hennes tidigare böcker som står på hyllan brevid den hon sökte, i händerna på henne. Hon blev blek. Kärring! Hon köpte inte boken hon sökte, var tvungen att jämföra priser med alla Stockholms bokhandlar först. Hon köpte annan bok för 79:-

Jag sa,

- Idag får du denna boken på köpet, egentligen gäller erbjudandet vid köp över 100:- men man kan ju göra ett litet undantag *blink blink*. Tänkte få henne att känna sig lite speciell.

Hon svarar...

- Ja ha, vad är detta för bok nu då? Har jag aldrig hört talas om. Kan man inte få välja en pocket själv?

ÅJfihdguiaehguiwhgierhguiehwrgiqheriotgh3rquigher!

Där smälte min hjärna av hettan i huvudet som uppkom utav min aggression!

Jag tar några påsar frö med, sa kärringen!

JA MEN GÖR DET! & åk hem & sätt dig och plantera en stund, du behöver nämligen rehabilitering. Kanske du blir snäll!

Kom inte tillbaka hit innan det blomstrar av Vallmo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar