torsdag 1 april 2010

Numbers!

Dagskomik!

Där jag jobbar om dagen går det att få tag på en lunchlåda för 29 kronor, maten är lättuggad, glider ner genom strupen & fyller därefter hela kistan. Ja, man får faktiskt så mycket mat att man efter måltidsintaget äcklas av mättnad, man vill aldrig, never ever, äta igen. Man behöver det inte heller, för den delen.

Att bli så mätt på 29 ynka kronor lockar som man förstår till sig hysteriskt många, i synnerhet lågavlönade butiksanställda i hungernöd.

Det bildas kö. Man har infört ett visst system för att få ordning på denna. Nummerlappar.

Jag har nr 45. Nr 31 betjänas. E v i g v ä n t a n. Jag hinner svälta, avlida & förmultna innan det är min tur tänker jag för mig själv. Men jag ler, för jag ser hur personalen sliter bakom den oputsade disken & jag vet att dem gör allt för att hjälpa mig innan min kropp förtvinar.

Men så har jag framför mig Herr Kostym & Fru Kavaj, som båda ser ut att ha råd med att inhandla sin lunch från Suschi Nara var eviga dag. Dem gör oss alla fullt medvetna genom sina pust & sitt beklagliga suckande precis hur jobbigt dem tycker det är att befinna sig i denna väntans kö.

- Nr 40! Skriker man från disken.

Fru Kavaj vänder sig om, hon tittar på mig, jag ler, hon ler inte tillbaka.

- Nr 41?!
- Nr 41?!
- Ingen som har nr 41?!
- Nr 42?

- Ja..!
- Ja..!

Va? Nu var det Herr Kostym & Fru Kavajs tur, då visar det sig att dem inte är ensamma om nummer 42. En tant i grå permanent har också fått nr 42. Hur är detta möjligt? Herr Kostym blir illröd i ansiktet.

- Vi har stått här i evigheter & väntat & nu när det äntligen är vår tur, då är det fler som har nummer 42??!

- Ja, ni ser ju säger tanten i permanent försiktigt. Jag har också nummer 42. Hon ler, men Herr Kostym & Fru Kavaj är inte dem som ler.

Efter detta pratar tant permanent, Herr Kostym & Fru Kavaj i munnen på varandra enda tills det plötsligt blir fullständig tystand. Fru Kavaj har yttrat att hon misstänker att tant permanent har tagit nummerlappen någon annan stanns & sedan försökt snika sig in i denna kön. Här avbryter flickebarnet bakom disken & säger..

- Det kan faktiskt vara så att det blivit ett tryckfel på nummerrullen, det har hänt förr. Jag ber om ursäkt för det!

Precis när flickebarnet bakom disken säger detta, då kommer en yngre kille, likt min modell, han springer. Jobbar på Expert, det går inte att missdömma utav hans påtvingade iögonfallande profilkläder.

- Tja! Oj! Nr 42. Jag har nr 41. Vad snabba ni var, jag missade att det var min tur, jag tar en pastasallad med skinka tack!

Här skrattar jag så mycket att jag knappt kan stå!

Herr Kostym & Fru Kavaj har no sense of humor. Dem avviker från kön & försvinner utom synhåll. JÖSSES!

Något mer underhållande during lunch har jag sällan skådat!

Jag ska spela på lotto...På nummer 31, 40, 41, 45, 42, 42 & 41.

Så ska jag vinna sådär lagom 215 miljoner!

4 kommentarer: