måndag 19 april 2010

Prinsessan & Grodan


Igår på jobbet läste jag i denna nya otraditionella kungabok "Bara han diskar ska nog allt gå bra". Faktiskt den enda kungabok mina händer fått vidröra. Jag skrattade..Länge, högt & gott!

Min hjärna sa så här:

- Jag älskar barn för deras ärlighet & uppriktighet!

Sedan så den så här:

- HAHA! Åhhh..Jag ÄLSKAR barn för deras ärlighet & uppriktighet!

Sedan sa den:

- Jag hatar barn!

Nedan följer det bästa & det värsta, ur denna bok.;)

Vad önskar de sig i bröllopspresent?

"En fet plånbok av Kungen."
Lukas 10 år

"Det blir nog dyrt. Tjejer vill både ha tårta, kläder och nåt till frukosten."
Ture 11 år

"Min pappa låtsades som ingenting när vår granne Gunnar fyllde år. Kanske Kungen kan göra det så sparar han pengar på att inte köpa massa strunt till dem."
Simon 9 år

Vad vill dem äta till bröllopsmiddag?

"Sådana där små fåglar som rika har på Nobelfesten på tallrikar som är lite små och runda och så där omöjliga att bli mätt på så att man vill ha mer redan innan mellis."
Vera 6 år

"Bara dem inte får korvgryta...JAG HATAR KORVGRYTA!"
Filippa 7 år

"Fattiga Riddare"
Rebecca 7 år

"Min moster säger att man inte är hungrig då man är kär."
Gabriella 7 år

"Varför ska kungar och prinsar och prinsessor och jobbargubbar äta hela tiden? Mat, mat mat...De tänker väl på nåt annat?"
Joel 6 år

Rasmus 8 år säger "Man måste äta upp på bröllopet, annars kommer prästen tillbaka."

Vad ska gifta göra för att vara lyckliga?

"I andra länder kan man ha mycket fruar, men det blir tokdyrt i Sverige."
Vilgot 7 år

"Skaffa en unge. Köp en bil. Flytta till landet."
Nils 8 år

"Skyll allt elände på oss barn, det gör pappa och han kommer alltid undan med det."
Simon 11 år

"Mammor måste gå på rea om dem ska vara lyckliga."
Albin 7 år

"Göra saker med varandra. En vill göra annat och en vill göra annat, man gör en sak en dag och så gör man den andra saken den andra dagen."
Tuva 9 år

Hur känns det att vara kär?

"Det är bra att vara kär, hjärtat skrattar då."
Ella 7 år

"Min pappa var kär i min mamma, nu är han mest kär i golf."
Noel 8 år

"Ibland surrar det i bröstet, men när man är kär på riktigt surrar det lite extra, men man märker skillnaden, även om man är förkyld."
Paulina 8 år

"Känns det konstigt i magen är man kär, eller så har man diarrè."
Hampus 6 år

"Alla trodde Moa i klassen var kär, men hon hade bara skoskav."
Alma 8 år

"Man kan bli kär i vem som helst, till och med en tjej om man själv är tjej, man kan bli kär i en lång, kort eller tjockis, ja, till och med en människa från Danmark."
Ada 7 år

"På badstranden drar pappa in sin mage lite, då känner han sig nog lite kär."
Joel 7 år

"En gång försökte jag vara kär i Linnea, men det var trist så jag började bråka med henne istället. Det var mycket roligare än att vara kär."
Teo 6 år

"Jag var kär i Signe i vår klass, tills jag åt hennes mammas pannkakor, de smakade soptipp, nu är jag kär i Lovisa. Hur deras pannkakor smakar vet jag inte, de åt fisk när jag var där, jag gick hem direkt."
Viktor 8 år

Allmäna tankar & funderingar kring äktenskap

"Hon blir kejsarinna och han blir tjejtjusare när de gift sig."
Elov 7 år

"Pappa säger att det jobbar en kung på hans jobb. Kung Tung, han väger flera hundra kilo och han bor i Bromma. Han är snäll. När han var liten fanns inga datorer. Jag tror det hette medeltiden."
Ivar 8 år

"Prinsessan föddes på ett slott, Daniel hittade hon i skogen."
Freja 8 år

"Att vara prins och politiker är nästan samma sak, fast prinsen får inte ljuga lika mycket."
Ruben 8 år

"Bröllopet kommer visas på TV, men jag vill inte missa Bolibompa."
Olle 8 år

"Prinsessan är adlig...Vad nu det är? Men jag tror inte det smittar?"
Alma 8 år

"Morfar säger att vi betalat deras bröllop men inte är bjudna...Konstigt!?"
Simon 7 år

- Kungens fru heter drottning Silvia.
Hon kommer från Tyskland.

- Ligger det i Sverige?

- Ja, längst ned.

Vera 6 år & Stina 7 år diskuterar...

HAHA?? What? Snorungar!

Nu är man tydligen inte bara lantis med kufisk dialekt längre, nu är man tysk också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar