onsdag 28 april 2010

Nöjesnyheter!

En svårslagen dag!

Vi råkar ha centrumscenen precis utanför vår butiksingång. Idag spelade Timotej, det skulle bli en storartad release. Ja. Tydligen vet alla (utom jag?) vilka det är. För de är dem där jättejättejätteduktiga suuuupermusikaliska tjejerna som var med på M e l o d i f e s t i v a l e n . Jag vill inte på nått sätt vara elak *småler*, men dem var inte jättejättejättejätteduktiga & hur mycket de än varit med på M e l o d i f e s t i v a l e n & hur suuuupermusikaliska de än är, var uppslutningen av publik var vad jag skulle kalla det, katastrofal. Den bestod av följande: ca 10-15 7-åringar, en puckelryggad dam & ett gäng fjortistjejer, (som var där för att lyssna på 2 småflickshjärtekrossare från Idol) & arrangören själv, som inte kan ha vart allt för nöjd.

Ja, sen, som om det inte var nog med Timotej, skulle de där. Småflickshjärtekrossarna från Idol, som också hade release (sammanträffande) spela. De två killarna i Rebound, som duon heter, sjöng med kropp & själ. När dem gick ner på knä, framför de där enda (tre) överförtjusta 14års-fansen som stod längst fram vid scenkanten, & liksom, tittade så där lidande, smått kisande med ögonen, in i deras. När de la ena handen över hjärtat & kramade micken & bara sjöng ut av allt vad de hade att ge. Då...Då...Då... Ville jag faktiskt bara gå hem!



Skulle bara nämna det också, att mitt uppe i denna formidabla komik...(tragedi) skulle någon oförvägen, våghalsig person (nämner inga namn) ge sig på att spela "Kast med liten gris" , med mig. Det ser vi ju alla av bildbeviset nedan hur det gick...

Best PI(C)G ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar