lördag 17 april 2010

Taska!

När jag åkte hem med bussen tidigare ikväll blev vi stående en stund vid en hållplats då en kvinna och en man skulle kliva på med det mest opraktiska jag sett i släptåg....En kärra. På den, en barnvagn, i barnvagnen låg en väska med hjul, på väskan med hjul låg en handväska. Det såg liksom inte ut som att dem hade det till nått speciellt. Bara "om i fall att" liksom. "Bra att vara rustad" typ??

Jag skrattade högt. Det blev riktigt roligt i mitt lilla huvud. Så här..

Tänk dig att du som försvagad make/maka, i detta fallet maka. Behöver få snabbt bistånd av din käraste. Ni har precis kommit hem, det har hänt nått kaosartat i köket...Nödsituation.
Du ropar... Så får du till svars... Älskling, håll ut! Jag kommer... Jag ska bara....

Köra in lastbilen i garaget och från den köra ut flakmopeden och från flakmopeden köra av den stora kärran så att jag kan köra av den lilla kärran & så ska jag ställa in barnvagnen som ligger i den lilla kärran och så köra ner rullväskan &, behöver du din handväska förresten..?

Ett värre scenario.

När ni ska iväg någonstans...Du känner dig så stressad att det kliar så där äckligt i halsen. Du börjar få röda stressexem på bröstet...Du skriker!

- VI MÅSTE ÅKA NU!

Ah, men lilla gumman (gubben). Jag kommer...Jag ska bara... Köra fram lastbilen. Åka in med flakmoppen. När jag kört in flakmopeden ska jag köra upp den stora kärran och efter jag kört upp den stora kärran på flakmopden så kastar jag upp den lilla kärran på den stora kärran och så ska vi ha med barnvagnen, som få stå i den lilla kärran och så rullväskan, rullväskan sätter jag i barnvagnen & du...Behöver du din handväska förresten?!!

Ofog & djävulskap!

Jag hatar handväska, "Jag ska bara" & "lilla gumman"

Väskigt Värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar