torsdag 22 april 2010

Allt är döden i grytans fel!

När solen låter sig skina en dag eller två vill jag gärna slänga av mig mina kläder & njuta i värmen..."värmen". Är det sol är det varmt! Trots att det är, minusgrader på nätterna, att det snöade förra veckan, att isen nyss smält & frosten precis flyktat.

När första solstrålarna lyser kommer glassbilen & ny grill införskaffas. I vart fall om man som jag låter grillen stå ute under hela året, så den blir sådär härligt rostig & inte går att titta på utan att den förfaller. Om jag hade vart en korv skulle jag tagit en djup pust och sagt..

- Heeeey dude! I ain`t going nowhere, you will never be able to eat me. HAHA! For your laziness, my lady! LOL

& Ja! Som korv skulle jag faktiskt för en gång skull ha rätt.

Tur som var skulle jag inte äta korv i denna afton & det var dessutom inte hos mig den första av årets grillningAR skulle äga rum,
utan hos min alldeles förträffliga kollega Herr D, hans dama och mycket söta men enträgliga hund, Hasse. OM jag inte mins fel. (Jag hade fullt upp med att äta "Hasses" mycket avlägsna släktning så jag hade liksom inte tid att lägga hans namn på minnet) i Åkerberga! Ja, (Förlåt) Herr D. Damen & Hasse..(eventuellt) ert hus är otroligt mysigt, fint & alldels alldels underbart... Hade det funnits någon som helst civilistaion inom i allafall ett par mils avstånd hade nog till och med jag kunnat tänka mig att bo där. Men, det gör det inte. Okej. Jag erkänner. Det må vara ett lite överdrivet påstånde, men en hel del sanning ligger ändå i det.

Hur som helst så var kocken, dvs Herr D. En hejare på att grilla, trots snö, regn, blåst & dimma.

Jag tackar & bockar ödmjukast för denna gästvänlighet.

Ps. Vad är det för märke på grillen, var har ni köpt den & hur mycket kostade den?
Skulle bli så glad om jag fick svar. Hoppas ni inte arga för det där med Hasse, Hassan, Hans? Han var söt! Jättesöt!

DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar