torsdag 6 maj 2010

Jogging & rena rånet

Jag mumlade i det där obefintliga skägget ikväll...Funderade fram & tillbaka på hurvida jag skulle ta mig ut på en joggingrunda, eller ej. Förstår inte att det ska vara så svårt. Jag tog i allafall beslutet. Kastade mig ut för stupet. Satsade hårt...& jädra i det. Var det någon kväll jag skulle jogga så var det ikväll. Det flöt, kanske de där seniorpassen på Friskis & Svettis som jag aktivit deltagit i sista månaderna gjort verkan endå.


Mmm...

Skulle nu vilja att man tar sig en god titt på mina lårmuskler som spänner & dunkar där under tajtbyxan. Egentligen är det tajtsen, löparbyxorna jag vill visa.. Jag äger ett par l ö p a r b y x o r..Mot min vilja!



På stadium var jag, skulle köpa strumpor en dag innan jag skulle till Friskis. Fick så groteskt med blåsor på fötterna efter att ha svettast barfota i mina gymnastikskor. Gick då snabbt förbi en mycket utänkt, välplacerad klädställning där man visade upp ett par löparbyxor för, vad jag tyckte var, ett överkomligt pris. Jag stannade till en sekund, kanske två. Då var det redan kört. Han hade sett mig, den där otäckt vältränade backslickkillen till Staduimsäljare & jag hade gått rakt in deras pengafälla. Han frågade med en gång hur han kunde hjälpa mig & det enda jag fick ur mig var..

Njaääee, mmmm, jag vet inte.. Jag klarar mig tack!
Där ja. Han log & sa.

Vi har ett par jättebra löparbyxor med superkvalitè här borta...Han gick, jag kom på mig själv med att gå efter!? Vad höll jag på med? Jag skulle ju bara in snabbt & ha ett par strumpor för att skona fötterna under det kommande kvällspasset.

Så tog han fram dem. Jag tittade på prislappen & fick helt plötsligt en djävulsk hostattack. Jag tror det beror på mängden luft jag drog in på tok för fort i lugnorna då chocken kom. Häpnadsväckade, minst sagt! Då log han igen.. Så sa han.
- Ja, alltså. De kommer garanterat löna sig i längden. De är Vindskyddade, slittåliga, fodrade, specialsydda, vattentäta & inte minst, snygga.

Jag sneglade hjälplöst bort på de där byxorna jag sett från första början, men han såg det direkt & fortsatte..
- Alltså, när man springer mycket, eller i alla fall några gånger i veckan, då behöver man byxor med kvalitè...

Ja, man behöver byxor med kvalitè när man s p r i n g e r MYCKET!
Men om man joggar sällan då? Fuck också!

Jag åkte hem, fattig & jag hatar honom fortfarande. Jag hade inte ens bett om hjälp.

Har lovat mig själv att aldrig mer gå in på Stadium.

2 kommentarer:

  1. HAHHAHHA. oh älskling! gud det här är det roligaste någonsin! :D
    ..förmodligen för att man känner igen sig så ruskigt. ;)

    puss och kram, skumbanan

    SvaraRadera
  2. Hahah... Nu är det roligt. I efterhand ;)
    Jag har inte vart på Stadium efter detta, men jag har mött honom på diverse platser i centret efter denna händelse & blir då extremt sugen på att begå en vendetta ;) Förmodligen är att fälla krokben på honom det värsta jag skulle kunna få mig själv till att göra, eller "råka" springa in i honom & missfärga hans kläder med mitt varma kaffestänk, eller nått ;)

    SvaraRadera