onsdag 5 maj 2010

Filling the fridge

När jag imorse fick putsa bort de allra sista kaffebönorna med pensel från insidan på kaffepaketet & så, äta smulor, förstod jag att det idag var hög tid att handla.

Inköpslista:
(Ja, jag lider av nedsättning av korttidsminnet & behöver lista när jag handlar för att inte glömma MINST hälften, jag har faktiskt så dåligt minne att jag glömmer vad som ska stå på listan) Inte roligt!


Man skulle kunna tro att jag följer någon form av GI-metod, ja, bortsett från "kaffe & vin" längst ner... Det är ett missförstånd. Det gör jag INTE!(även då jag borde). Anna Skipper skulle få sig en riktigt snyting i fejjan om hon gick en omgång mot min kyl & så skulle vi prata allvarligt om mina matvanor & jag skulle få börja hiva i mig linssoppa. För allt i hela världen. Håll Skipper undan & väck.

Så. Resultatet:

Före


Efter

Det var snärjigt, joxigt, bökigt & i trång terräng slog jag mig fram i jakten på den sista mjölken. På hemvägen föll regnet & papperskassarna svek mig...FAN! En människa, en man. Frågar mig halvvägs hem när jag är redo att lägga mig ner och dö om jag behöver hjälp. Jag? Ha...Pfffssss!? Ser han inte att jag är en stor, stark & självständig kvinna?....Styvnackad? Inte jag inte....Okejdå! Jag lider inte bara av nedsättning av korttidsminnet, utan också av extrem envishet. Mina armar är nu ca 50 cm längre än de var tidigare idag..

Men oj vilken god middag jag åt sedan!

Peace Of Candy..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar