måndag 12 december 2011

Lucka 4. Berätta om en person som du beundrar

Eftersom jag bara ska skriva om en person jag beundrar, då blir det helt klart min syster. Jag beundrar min syster något så kollossalt. Hanna. Hon är 8 år äldre än mig och hon har alltid gjort det hon drömt om. Hon hade kollen, lyssnade på band innan de blev kända, spelade trummor och filmade och fotade. Hon var så cool. De året Hanna skulle ta studenten och alla hennes klasskompisar planerade avslutningen. Då fick hon ett jobbtips i på en ridskola i Italien. Så hon åkte dit, och där blev hon kvar en bra tid. Hon pratade inte så jättemycket italienska innan hon for, men efter ett par månader ringde hon hem och pratade svenska med italiensk accent. Hon är om sig och kring sig och hon har väldigt lätt för att ta kontakt med nya människor och att nätverka. Hon säger alltid vad hon tycker och är oerhört insatt i saker, allmänbildad, särskilt kunnande har hon gällande genusvetenskap. Hon har vart på häftiga resor och häftiga festivaler. Hon är utbildad personlig tränare och kostrådgivare och kan namn på var eviga muskel i kroppen, på latin. Då vart det endå något hon bara lärde sig vid sidan av, för att kunna jobba extra. Idag är min syster föräldraupptagen, för som hon själv säger, "vad är mammaledig?". Vill man för övrigt läsa vidare angående just det kan man läsa hennes blogg på mjuk tunga vass spets. Hanna var den av oss som inte visade särskilt stort intresse för barn när vi var yngre, men sedan Hanna blev gravid första gången har hon sprudlat och hon är faktiskt världens bästa mamma. Hon har två underbara barn, Elvis & Malva. Gladare och mer harmoniska barn får man banne mig leta efter med ljus och lykta. Och nej, jag är inte partisk, det är ett faktum.

2 kommentarer:

  1. Söta, söta syster! Vad jag älskar dig :) (Var det mig du skrev om verkligen?)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Det kan du ge dig på att det var :) Jag älskar dig också!

    Pussen!

    SvaraRadera