tisdag 27 december 2011

Jul i Sörgården

Som jag har skrattat åt min kära far!

Pappa rimmar...

"God Jul Malva. Förra gången jag såg dig
såg du ut som en liten korv, här får du
något du kan växa i"

Klapp: En ny overall

Emmi rimmar...

"Du kan ha de på golvet, du kan ha de på väggen.
Brevid varandra och själv bestämma ledden. Du kan
välja kvadrat eller rektangulärt, och fylla de
med allt du håller kärt"

Klapp: Målardukar & ett nytt penselset

Pappa rimmar...

"Om du tycker jag luktar illa, kan du
använda denna flitigt"

Klapp: Parfym

Emmi rimmar...

"Ibland vill man vara i en annan värld,
en rockig, galen, punkig svär,
ibland vill man bara komma hem fort & smaka
på en stor härlig nygräddad kaka, för att
sedan luta sig tillbaka!"

Klapp: Boken "Punkens historia"


Julaftons morgon. Vi samlas tidigt för att öppna julklappar, dricka espresso & äta pappas Italienska julkaka!


Malva får en tavla som jag gjort till hennes "soon to be" egna rum!



Fram emot kvällningen dyker det plötsligt upp en tomte. En riktig TOMTE! Fatta det då! Jag blev mer exalterad än någon annan.... Elvis, hade fullt upp med miniköket som han fick på morgonen, bjöd till sist tomten på en kopp "kaffe". "Tomte snäll".



Hanna & jag dricker lyxchoklad & äter julkola efter att ha nattat bebisarna, samt Hannas kille.


Syskonkärlek. Denna bild sammanfattar verkligen vår helg. Lugn, mysig & kärleksfull!

1 kommentar: