måndag 25 juli 2011

Dikt om solen

Jag läste en dikt om solen, som jag tyckte var.. Tja!

Jag skrev om den på nytt.

Ursprunglig dikt:
Idag så sken solen
Snart kanske man kan leka i poolen
Den värmer så skönt mot min kind
Men stirrar jag för länge på den blir jag blind
För jag glömde mina solglasögon hemma
Hade lätt köpt nya om det bara kostade en femma
Jag hoppas att det är sol i morgon också
Annars bör väderguden avgå
Och hoppas att våren kommer snart
Så man kan ut och köra gokart
Och så kan man ha converse varje dag
Sånt som vi använder oss av som är av ett coolt folkslag
Nu är det dags att avrunda denna dikt
Jag får återgå till min plikt
Men be nu för att solen kommer göra hela vår vecka
Och jag lovar, jag ska mitt blåslagna ben täcka

Ny version:
Idag skiner solen
Nu kan man bada i havet & skippa poolen
Den bländar mig vart jag går i mitt öga, jag ser nu mera föga
Mina solglasögon de har jag förlagt
Hade köpt nya om inte var butik fått stänga i min trakt
Se till & lys imorgon med ditt solfanskap
Så vi kan sitta i skenet av dig på altanen och äta vår mat
Hoppas det som är kvar av sommaren är fina dar
Så man kan gå runt i trädgården naken & bar
Jag vill slippa frysa om foten & ha på mig Converse
Fast det är jag ju så dum i huvudet att jag har endå i både sol, regn, blask & snö
Förr eller senare kommer jag bli så sjuk att jag får Stesolid intravenöst
Nej! Nu får jag nog kliva upp ur sängen
Jag känner att dikten börjat tappa poängen
Men be nu för att solen ska göra hela vår vecka
Och jag lovar, gör den inte det kommer jag något att bräcka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar