lördag 27 mars 2010

Svenska Vilda Djur!

Igår såg jag Den Svenska Björnstammen. Personligen tycker jag mest att dem ser ut som ett gäng nyförlösta älgkalvar som fått dispens från Skansen, men bra är dem, så ända in i helsicke. Jag & mina glada vänner stutsade & hoppade likt en flock övertända kaniner som skulle få ligga för första gången. Vi svängde våra lurviga i takt & i otakt. När dansen sedan tog slut & vi gick hem, lämnade vi festlokalen uppfylld av teaterrök & inpyrd i svettfisöldrinks-lukt. Det kan ha vart en av mina mest vilda naturupplevelser.

Att vakna idag var värre än jag kunnat föreställa mig. Vid 09.00 var den en cementfylld kropp i djupvatten som vaknade till liv. Jag kände mig så trött som Martin Strel måste vart efter att ha simmat längs hela Amazonfloden, bara det att jag även bestigit Mount Everest & joggat längs Kinesiska muren.

Det finns ett enda ord för denna lördag. KAFFE!

Snart känns det bättre & då dansar vi till dansmusik igen.

Jag är ett blåbär i ett stort kretslopp.

1 kommentar: