onsdag 8 februari 2012

Jag skrev en gång en rap...

Nu måste jag erkänna, tiden är kommen. Jag har skrivit en rap. Första & enda gången i mitt liv jag skrivit och framfört en rap fick jag höra "Det här är så himla bra, alltså, det här är ju det du ska göra". Okeeeej. Nu håller jag inte riktigt med om det, men faktum är att jag tycker texten jag skrivit endå är för bra för att inte ge en chans, liksom, för bra för att bli absolut ingenting, för bra för att gömmas undan i den stora allt-jag-glömt/gömt-lådan. När jag framförde den (i undervisningssyfte) använde jag ett beat som jag letade efter med ljus och lykta, som funkade någelunda. Men jag vill ha "The beat", så vill jag gärna hitta någon som känner sig sugen på att sjunga denna text också.

Så, om du råkar sitta på ett shysst beat som du bara "Yooo määään - fatta vad bra detta skulle passa" får du gärna kontakta mig! Eller så läser du texten nedan och tänker.. Detta verkar roligt, tänk om man skulle göra så här. Då kontaktar du mig på em.webb@hotmail.com och skriver i liknelse med: "Du, Emmi, jag har världens idè till din text". Så himla bra / Mycket nöjd!

OBS: Upphovsrättat material.

Reinfeld fortsätter predika lugnande, sverige röstar hela landet är gungande.
Vi slår oss över pannan, SD & regeringsmakt? Det kan inte vara sant, vilket jävla förakt. Efter en vecka i protester och i media, skiter vi i det och fokuserar på fredag.
Sverige som ett typsikt medelklassland, vill inte, kan inte, inte hålla hand. Lägger mest energi på vem som nuppar i TV, sitta hemma utan jobb, har inget CV.
Folk i Lybien dör på gatan, vi verkar inte ta in det? För långt ifrån på kartan?

Förlångt ifrån, förlångt ifrån på kartan…

För långt ifrån att supa, klä upp sig och gå ut, förvandlas till nått sorligt porrfilmsattribut. Du är tjej och låsass komma för att du vill vara snäll, du känner ingenting men vill inte ha nån skräll. Du är kille, tänker shit, detta går fort, sen tar lusten slut, men du fick ju ditt gjort. Alla män är inte manschovinister, det kan vara synd om er, det tycker jag visst det. Det går inte att blunda för hur det är idag, stoppa dyngan, byt kanal.

Förlångt ifrån, förlångt ifrån på kartan…

Kalla sverige, har fått nog av kylan, trots att det är bra land till ytan. Blir förbannad och det känns som förlust, underkastelse och brist på förnuft. Svarta pengar och maktobalans, vill inte vara en av två i denna dans. Ibland är det privata fortfarande politiskt, hur många har tänkt på det hittills? Jag skiter i om du kallar mig för pessimist, men vem tror du helt ärligt har rätt till sist?

Förlångt ifrån, förlångt ifrån på kartan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar