onsdag 8 februari 2012

Ica Supermarket Åkermyntan

Det vart urminnes tider sedan jag fick ett paket, ett brev, eller ett vykort sänt till mig. De senaste jag fick på posten var en räkning på 40 000 :-, då kanske ni förstår hur förväntansfull jag var idag när jag fick ett sms. "Ett paket som blivit sänt till dig kan nu hämtas ut på ICA i Åkermyntan". MEEEEEN WOOW! Vad spännande!!! Ett paket, till miiiiiiiiiiiiiiiiig! Hahaaaaa... JIPPIEEEE!!!!!!! Ungefär så glad blev jag.

När jag kom fram till busshållsplasten där jag dagligen hoppar av på väg hem sprang jag ner för kullen mot ICA så snön for kring fötterna. Jag gick in med världens leende över ansiktet till den lille kutryggade gubben som stod bakom kassan i full mundering, dvs. Dunjacka, tjocka vantar och en blå toppluva på huvudet (tror de åtminstonde behöver investera i ett värmeelement på ICA Knallens). Jag sa så glatt att jag fått ett sms tidigare idag vilket sa att jag nu kunde hämta ut ett paket, den lille kutryggade gubben tittade på mig och sa, "Jaaaaaaa ha, okej. Kan jag få se din legitimation" som jag såklart kastade fram på mindre än en sekund. "Kan du säga de fyra siffrorna som du fått med smset", frågade han sedan. Självklart, 8613 var det. Han tog mitt leg och bad mig åter igen säga de sista siffrorna. 8613, sa jag igen, mycket förväntansfull. Han letade en stund och tog sedan fram ett bamsepaket från hyllan. "Här är ett paket". JAAAAAAA! Det största paket jag någonsin sett, till mig!!! Han bad mig skriva på en liten avi och jag skrev så fort så bläcket kletades ut lite ner under raden för "Namnförtydligande". Sedan tackade jag och gick mot utgången. Precis när jag skulle till och trycka höften mot dörren för att komma ut tittar jag snabbt ner på paketet. "TILL ROLF LARSSON" stod det på. Men vänta lite här nu.... Jag är inte Rolf Larsson!

Jag gick sakta tillbaka mot kassan, höll fortfarande hårt i paketet. "Hmmmr. Ursäkta" sa jag. "Jo, alltså... Det här paketet... Det står liksom Rolf Larsson på det". "Nä va fasen", sa gubben. "Låt mig se det där smset".

Jag tog upp mobilen och öppnade mitt sms.

Han läste högt...

Ett paket finns nu att hämta ut på
ICA SUPERMARKERT ÅKERMYNTAN
Glöm inte att ta med leg.
Mvh/ Posten

Jag hade visst blivit så glad & upprymd över att få motta ett paket att jag glömt att tänka på vart det var jag skulle hämta ut det. Jag stod på ICA Knallens.

Den kutryggiga gubben tittade bekymrat upp på mig under sin blå toppluva och sa sedan, "Du borde nog gå hem och vila".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar