söndag 29 januari 2012

Men nu jävlaranamma!!!

Nu är jag i full färd inför den show jag är med & sätter upp till helgen, just precis av den anledning, att jag är med i en show, åker min mamma & kusin uppåt i landet och gör ett helgbesök. När jag får besök vill jag gärna ha det rent & städat & då de flesta av dygnets timmar förläggs i skolan under denna period så blir det mindre tid att fixa hemma. Nu börjar dock mitt rum se ut som ett inbott sådant (det finnes något mer än en madrass på golvet).

Igårkväll/natt fick jag rycket som jag väntat på sedan vi flyttade in i huset den 16 december. Nämligen rycket som skulle innebära att jag plockade isär min före detta sängstomme, gjorde om ett par av plankorna till hyllor, målade dessa, för att sedan sätta upp de på väggen.

När männen i kollektivet (hmr) tyckte mitt projekt verkade ganska omöjligt att genomföra & mest skrattade åt mig då jag 1. Inte hade något vattenpass, 2. Inte hade någon borr, samt 3. Påbörjade projektet runt 22.30, fick jag en våg av något jag tror kallas "jävlaranamma" över mig. När jag har en idè & någon säger till mig att den inte är genomförbar (samt skrattar åt mig) då ska jag FAN VISA DEM ATT ALLTING GÅR!

Sedan att det tog flera timmar att få upp två hyllor på väggen, det är en annan femma. Lösning 1. Jag dricker ett glas vin under tiden jag fixar & donar, självklart av den anledning att det är gott med vin men också av den anledningen att ett glas vin fungerar perfekt som vattenpass. Lösning 2. Jag borrar för hand!

Så gick det till. Med en hand höll jag i hyllan, med den andra ritade jag streck på väggen & på hyllan balanserades ett vinglas.

Då jag använde mig av sängstommen & den färg som blev över då jag målade om rummet gick detta kalas inte på mer än 90:- (6 stycken konsoler från IKEA)

Så här såg väggen ut innan den blev målad:


Hyllor på plats:


Målade & iordningställda:


Kvinnor kan!

MVH/ Förnöjdsamheten själv

1 kommentar:

  1. Mycket, mycket imponerande! Ta med dig lite jävlaranamma ner hit nästa vända! : )

    (Du målade alltså hyllorna efter att du monterat upp dem?! Måste ha varit vinet som talat... men snyggt som f-n blev det ju!)

    /Stolt syster!

    SvaraRadera