måndag 9 januari 2012

"Det du inte dör av gör dig starkare" ...?

Tänkte bara ge (om än ett litet) levnadstecken här!

Är tillbaka i Stockholm efter en fantastisk ledighet. Det känns bra att vara tillbaka, men vem trodde att jag skulle komma tillbaka i lugn & ro & hinna fixa färdigt allt jag har att fixa här nu innan skolan börjar? Blir det nog inte många handuppräckningar på den.

Igår när jag packade upp kartongerna som kom med transportbilen från IKEA, med sängstommen till min nya säng bland annat, blev jag varse att det är en sängstomme på 90 x 200 jag fått hem. Det är ju mindre fördelaktigt med tanke på att madrassen som kom i samma lass är på 160 x 200. När jag ringer IKEA idag så får jag veta att man har en vecka på sig att kolla att det man fått hem är det rätta, vilket man (jag) inte haft en tanke på då det står 3 månaders öppet köp på kvittot, samt var djävulskt stressad då de kom med lasset på eftermiddagen, samma dag som jag skulle ta flyget till Blekinge. Alltså. JAG ORKAR INTE.

Nu ligger jag på min "gamla" madrass i vardagsrummet, på mittenvåningen... Precis vid köksön. Nära och bra om man känner för en nattamacka, man ska "se det positiva i allt" har jag hört. Fast brödet får jag nog spara på, eftersom pengarna från CSN inte kom idag som jag trodde, utan någon gång under vecka 2-4. Spännande!

Ja, så har vi ju inte internet än, ikväll råkar vara en tillfälligt. Kommer tillbaka så fort jag kan. Ni kan ju tänka på mig om ni råkar ha en dålig dag, så ni slipper känna er ensamma om det!

HERRE MIN JESUS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar