onsdag 2 januari 2013

Hur eller hur?

Hur eller hur ska det nyinvigda året komma att bli?
Det är en tanke & undran som gör mig fnissigt nyfiken, kittlande
förtjust, lustfylld & överväldigad & helt skakig, febrig & kräkfärdig!

Det gångna året har varit helt okej. Det är inget superstort som hänt direkt. Mest har det flutit på av bara farten & med (som alla gångna år) sina toppar & sina dalar. Ett litet "mellanår". Ett inget särskilt
år. Ganska bra & ganska skönt. Det är det första "inget särskilt året" jag haft i mitt vuxna liv
& jag tror mig ändå ha behövt det.

Jag har såklart ingen aning om hur 2013 kommer att bli, jag hoppas inte resten av årets dagar kommer
speglas av hur den första av årets dagar var. För då kommer jag tillbringa året i en säng under ett allt för tjockt täcke med mörkläggningsgardinerna nerdragna & med en stor låda smärtlindring vid min sida! Nej. Fy böveln! Det tror jag inte på.. Jag öppnar mina dörrar. Säger kanske "hej då Stockholm", säger kanske "hejdå Sverige". Vi (du / ni / jag) vet inte än. Men jag vill välkomna 2013. Jag är redo. Ta mig med storm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar