måndag 21 juni 2010

Köksexplosionen

Jag bjöd in fröken M till en liten sammanstrålning i kvällningen då vi tillsammans skulle spisa. Jag tycker då allt att det är mucho trevligare att kränga mat i sällskap, så även fröken M. Poetisk paj stod på menyn. Jag har minskat min köttliga konsumtion så till den milda grad, men nej. Jag är icke vegetarian. Så denna poetpaj fylldes med diverse köttligheter. Efersom jag var så uthungrad att jag ville bli hög på mat, väljer jag att göra två pajer... & nej (upprepning), tanken var väl inte att vi skulle äta varsin paj, utan att även C skulle få kvällsmat när den stackars råarbetaren kom hem & att vi båda dessutom skulle kunna ta med lunchlåda till våra inkomstkällor imorgonen. Dessvärre blev det aldrig mer än tanke. Mitt köksliga missöde visas här nedan i bild.


Paj. Paj. Paj. Paj... Paj överallt. Paj på golvet, paj på mattan, paj på väggen, paj på bänken, paj på tröjan, paj på byxorna, paj i ansiktet, paj i ögat..(detta trots skyddsglasögon)


Ja.. Väljer man att se ut såhär när man leker matkonstnär, & egentligen ser mer ut som en kulformad bakterie, kan man nog inte vänta sig annat än motgångar.

Meeen. Vi blev mätta. På EN paj som trots alla olyckligheter smakade poesi.

Imorgon får vi dock späka oss, för det blev inga matlådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar